„Карлсберг България“ АД продължава да инвестира в шуменската пивоварна

Феновете на „Шуменско пиво“ ще получат като подарък 1 000 000 бири

Пламен ГЕОРГИЕВ

Близо 3.5 милиона лева ще инвестира тази година „Карлсберг България“ АД в пивоварната в Шумен и маркетингови активности в подкрепа на марката „Шуменско“. Така общият размер на вложенията в завода, откакто е част от „Карлсберг Груп“, ще надхвърли 90 милиона лева. Цифрите бяха представени днес от изпълнителния директор на компанията Габор Бекефи при посещение в шуменската пивоварна.

Новото ръководство на "Карлсберг България" АД разкри намеренията си за инвестиции в шуменската пивоварна. Снимки Богдан БОГДАНОВ

Новото ръководство на "Карлсберг България" АД разкри намеренията си за инвестиции в шуменската пивоварна. Снимки Богдан БОГДАНОВ

Той бе категоричен, че „Карлсберг България“ АД ще продължи инвестиционната си програма въпреки предизвикателствата на макроикономическата ситуация и динамиката на пазара, защото вярва във възможностите за ръст през следващите години.
Г-н Бекефи обяви и старта на националната промоция на „Шуменско“, в която феновете ще имат възможност да спечелят 1 000 000 бири. Кампанията започва от април и ще продължи до края на юни. Всеки, който открие в този период под капачката на „Шуменско Премиум“ печелившия символ, може да получи срещу него още една бутилка от 0.5 л. Подаръците си късметлиите ще могат да вземат от над 20 000 точки на продажба в цялата страна, маркирани с отличителния знак на промоцията. Печелившите символи ще могат да бъдат намерени под капачките на всички ПЕТ и стъклени бутилки на „Шуменско Премиум“.
„Вярваме, че това е кампанията с най-много награди, която някога е правена на бирения пазар у нас. На практика „Шуменско“ ще раздаде 500 000 л висококачествена бира на феновете и това е най-добрият начин да започнем активния сезон – обясни Габор Бекефи. – След като се сблъскахме с трудностите на българския пазар, сега се чувстваме готови да отговорим на новите предизвикателства и търсения на потребителите. „Карлсберг България“ АД започна 2013 година с ръст на продажбите спрямо миналата година, като темпът при нас е по-висок и от средния за пазара. Сега основната ни цел е клиентите ни да са доволни и да постигнем стабилна положителна тенденция на пазара.“
Добрите резултати на „Шуменско“ се основават на високото качество на продукта. Последните консуматорски тестове от тази година показват, че пивото убедително води сред марките бира с най-висока оценка на вкусовите качества в своята категория.
„Нашият приоритет е да предлагаме бира с високо качество и отличен вкус. Така нашите приятели в Шумен и региона ще имат двоен стимул да пият „Шуменско“ – от една страна ще се радват на хубава бира, а от друга ще инвестират в местната икономика и работни места“ – обясни още г-н Бекефи.
От 1 януари 2013 г. Габор Бекефи, който е унгарец, е новият изпълнителен директор на „Карлсберг България“ АД, заедно с новия търговски директор на дружеството Деян Беко, който е сърбин. Съвместно с тях вчера бяха производственият директор на компанията Николай Добрев и мениджърът на пивоварната в Шумен Александър Александров. Те показаха на представителите на медиите производствените мощности на пивоварната. Линията, която е инсталирана през 2005 г. и преустроена през 2009 г., вчера работеше с двулитрови пластмасови бутилки, като на час преминаваха от 6 до 12 хиляди броя. Нова машина ги пакетира в стекове по шест бутилки. Най-важното съоръжение е и пастьоризаторът.
От края на ноември миналата година до началото на март тази година пивоварната в Шумен беше затворена. През това време бяха извършени ремонтни дейности и работа по поддръжката, фокусирахме се и върху обучението на персонала, обясни г-н Бекефи. „Истината е, че като цяло през 2012 година пазарът на бира в България остана непроменен – допълни той. – Заради затруднената финансова ситуация все по-малко хора консумират бира в заведения, хотели, ресторанти. Така нареченият „студен пазар“ спадна на 22 на сто, останалите 78 на сто от бирата се продава в магазините, основно в пластмасови бутилки, и от нея хората консумират вкъщи. В началото на тази година започнахме с нова енергия, в тази трудна ситуация на мен също ми се иска да се представим добре. За първите два месеца имаме голям ръст на бирения пазар, затова съм оптимист за цялата 2013 година. Смятам, че инвестициите ни през тази година ще бъдат успешни. Ще се стараем да инвестираме повече и в нашите отношения с търговците, защото те са много важни партньори за нас. Нашата цел е не просто „Шуменско“ да бъде национална марка, но и да бъдем добри граждани на Шумен. През миналата година сключихме 3-годишен договор с Шуменския университет, в рамките на който ще подкрепяме студенти, които се обучават в него. Това е просто един пример, че искаме да бъдем част от тази общност, да развиваме правилна дейност в Шумен, а „Шуменско“ да бъде една от водещите марки в България.“
Николай Добрев уточни, че през зимния сезон са били разглобени двете бутилиращи линии в завода. „Успяхме да направим ремонт, който не е правен през последните седем години – каза той. – В момента в пивоварната работи екип от хора, с които ще преминем и през активния летен сезон.“
Деян Беко допълни, че се проучват възможностите за износ на „Шуменско“. „Вероятно ще се съобразим с това къде има по-голяма българска общност“, заяви той и уточни, че на първо време това ще бъде една близка държава на запад от България.
„Сега на бирения пазар се случват две тенденции – продължи Габор Бекефи. – От една страна, поради проблема с парите, хората търсят по-евтини марки бира. Това задвижва една динамика на пазара. В същото време консуматорите търсят опаковки, които могат да си позволят като съотношение на количество спрямо цена. Така се увеличава продажбата на еднолитрови и двулитрови бутилки на по-ниски цени.“ Г-н Бекефи призна, че част от „Шуменско“ се прави в пивоварната в Благоевград, но уточни, че всяка седмица се следи стриктно качеството. „Не сме доволни и не се примиряваме със статистиката, която достига до нас – каза г-н Бекефи. – Непрекъснато се стремим да повишаваме качеството и да увеличаваме пазарния дял на „Шуменско“.“

Категория | Водещи новини

2Дискусия по тази статия

  1. йосифов Каза:

    Моля, кажете ми в кои магазини в София дават награди от капачките от шуменско пиво.

  2. Янев Каза:

    Магазини „Фантастико“ са посочени в списъка от търговски точки от които могат да се получат наградите, но в този в Дружба 1 ми отказаха. Дано навсякъде не е така. Не съм проверявал в други.

Коментирай

  • Kоментирано
  • Популярно
  • Ново
  • Тагове

Архиви

Времето в Шумен

Днес
Partly sunny
25°C
22.08.2014
Partly sunny with thundershowers
30°C
23.08.2014
Partly sunny with thundershowers
27°C
24.08.2014
Partly sunny with thundershowers
27°C
 
Агенция КРОСС