Днес изкуственият интелект (AI) доминира в повечето игри – от настолни до интерактивни игри. Те осигуряват сложни среди за вземане на решения. Всъщност, способността на любимите компютърни игри да предоставят интересни и сложни проблеми, предлагащи креативност и себеизразяване, ги прави една от най-популярните и значими области за изследователите на изкуствения интелект.
Това е така, защото геймингът предлага една от най-значимите области, които могат да обработват, тълкуват и симулират човешкото поведение. Сегашната игрална индустрия не само разполага с по-добра графика, но и проучва областта на виртуалния геймплей. Двупосочната връзка между игрите и изкуствения интелект е започнала да се движи по нов път и може да се каже, че гейминг индустрията до голяма степен революционизира начина на работа на изкуствения интелект.
Прилагането на изкуствен интелект за игралната индустрия може да бъде датирано от 1956 г. на програмата за пулове на Артър Самюъл. От първото си приложение, което може да победи професионалните играчи в днешния AlphaGo, AI в игрите е изминал дълъг път.
Днес виждаме огромния му подем в игрите. First Encounter Assault Recon, известна и като F. E. A. R. и The Last of Us са едни от най-популярните игри, които дават много реалистично преживяване с използването на AI.
Съдържание
Как изкуственият интелект помага при създаването на нови игри
Игрите са трудни заради сложността и уменията, които се изискват от играчите. Тази сложност на игрите дава широко поле за развитие на новите технологии. Типичната игра има около 101685 възможни състояния, докато броят на протоните в наблюдаваната вселена е само от порядъка на 1080. Това може да каже много за степента, до която игралната индустрия е сложна и богата на данни. А когато има много данни, AI винаги е привилегия. При по-големи набори от данни за обучение, изкуственият интелект ще има способността да бъде по-малко предсказуем и по-спонтанен, като по този начин играта ще стане безкрайно интересна и импулсивна.
Взаимодействие
Тъй като всяка игра включва играчи, взаимодействието на играча с играта е важно за AI, защото дава достъп до алгоритъма за изучаване на емоционалното поведение на играча. Изследването на тази игра и човешкото взаимодействие доказва ключовото значение не само за изучаването на човешкото поведение, но и за изграждането на по-добра система за взаимодействие между човек и компютър. По-нататък то разширява границите на изкуствения интелект за изучаване и разбиране на системите за взаимодействие между човек и компютър и справяне с предизвикателствата, пред които са изправени неговите приложения в реалния свят.
Вземане на решения
Това е главната същност на новата технология. AI трябва да може да взема решения, като разглежда действията на противника. Fine State Machine (FSM) е един от многото методи за изкуствен интелект, използвани за вземане на решения.
Възможност за прогнозиране
Опциите включват предвиждане на следващия ход на играча, така че вземането на решение може да се направи въз основа на него. Това се прави с помощта на методи като разпознаване на минали модели и случайни предположения. Изкуствените невронни мрежи (ANN), поддръжката на векторни машини (SVM) и учението за вземане на решения са алгоритмите, използвани за прогнозиране.
Регресионните алгоритми се използват за предсказване на поведението на играчите. Този процес включва ситуации като прогнозиране на времето, когато се очаква играчът да бъде на определено ниво в играта, кой елемент ще избере следващият играч, кога ще се премести в другата лента и т.н. Експериментирайки с това във виртуалните игри, геймърите прилагат тези алгоритми и модели и в реалния свят.
Интелект
Социалният интелект и взаимодействието между човек и компютър са най-висшите цели на изкуствения интелект. Тези две неща се вземат под внимание от игрите и по този начин те помагат в развитието на технологиите. Виртуалните герои, показващи човешко поведение, както и интелигентност, са много полезни в това отношение.
Реални примери от гейминга
Изкуственият интелект е научил за силата на компютрите най-много от игрите, отколкото от всяко друго приложение, защото те осигуряват виртуална платформа за тестване на всеки вид алгоритъм. Освен това те осигуряват сложни математически проблеми, с които да се справят, така че обучението по AI не е ограничено само до света на гейминг индустрията.
Успехът на дълбокото Q-обучение в начина да се играят аркадни игри с производителност на човешко ниво е пример за интелигентност. Изследването на интелигентността в геймърските игри не само ни дава възможност да знаем повече за човешкия интелект, но и за интелигентността на машините.
AlphaGo, изкуственият интелект за игри на Google, побеждава пет от най-добрите играчи в света – не един по един, а едновременно – на 2500-годишната игра на Го (Go). В процеса AlphaGo е показал, че е по-добър в играта, отколкото много хора едновременно.
Неотдавнашният турнир Dota2, „The International“, имаше ботове, които се състезаваха с професионални играчи. Макар да не могат да спечелят мача, трябва да се отбележи, че способността, която показва AI да играе Dota2 така добре, е забележителна.
Друг пример за бъдещето на AI в игрите е в Мичиганския държавен университет, където група изследователи са направили експеримент с изкуствения интелект, който трябвало да овладее игра, като се учи от поведението на всеки играч. Той се адаптирал към поведението на отделния играч и така правел следващия ход.
Бъдещето на изкуствения интелект в гейминга
Игрите предлагат както забавление, така и взаимодействие, които от своя страна имат много висока реализация на афективния цикъл, а той е много важен в игрите. Те предоставят множество фантастични функции наведнъж – визуално изкуство, звуков дизайн, графичен дизайн, разкрасяване, разказ, виртуална кинематография. Всичко това в един единствен софтуер!
Игрите са перфектни тестове за изкуствения интелект, защото те действат като най-доброто приложение на компютърното творчество. В резултат на това, с използването на изчислителна креативност в игралната индустрия, се осигурява начин за ускоряване на изкуствения интелект. Той не само предизвиква компютърното творчество, но и го развива.
1 thoughts on “Човекът срещу машината – AI доминира човешки опоненти в компютърните игри”