8 препоръки на Международната диабетна федерация за здравословно хранене при диабет

Международната диабетна федерация (МДФ) е създадена през 1950г, като под шапката й са над 240 асоциации по диабет от 168 страни по целия свят. Тя представлява интересите на хората, които живеят със захарната болест. Както е ясно от последните медийни публикации, техният брой непрекъснато се покачва.

Това е една от причините МДФ да дава точни, конкретни и ясни препоръки по отношение на правилното хранене при диабет. Стресът, забързаният начин на живот и нездравословното меню не са полезни за никого, още по-малко за диабетиците.
Ежедневното следване на съответните стъпки ще помогне на много хора да живеят по-балансирано и да се чувстват в по-добра форма. Правилното подбиране на храните и напитките е ключово при болните от захарен диабет.

1. Избягвайте плодовите и безалкохолните напитки като сода, Кока Кола и др. Вместо тях пийте чай, вода и дори кафе.
2. Консумирайте повече листни зеленчуци като рукула, спанак, китайско зеле и др. Ендокринолозите съветват да правим поне 3 хранения на ден.
3. Добре е между всяко хранене да приемаме до 3 свежи плода на ден. Това е благоприятно за организма без значение дали имаме захарна болест или не.
4. Закуската е най-важното ядене за деня, затова е препоръчително да е здравословна. Ядки, няколко резена свеж плод или обикновено кисело мляко са идеалният начин да започнем деня.
5. Желателно е да се ограничи алкохола до максимум 2 питиета на ден. Нужно е да се консултираме предварително със специалист, защото вида алкохол има значение, ако сме болни от захарен диабет.
6. Консумацията на месо също е важен фактор. Добре е да се избягва червеното месо, като то лесно може да бъде заменено с бяло и/или морска храна.
7. Фъстъченото масло е по-здравословно от течния шоколад и конфитюрите. Поради това и силно препоръчван от диабетолозите, особено за хората с диабет. Макар и не толкова популярно в България, то може да е приятно разнообразие в менюто.
8. Консумирането на пълнозърнест вместо бях хляб е задължително за страдащите от захарна болест. За тях е добре да избягват белите ориз и паста. Те също имат пълнозърнести заместители.

Храненето при диабет, а и не само, може да се окаже животоспасяващо за хората със захарен диабет тип 2. Вижте повече на сайта Диабет.бг
Дори в България през последните години се дава много повече гласност и обществото се информира значително повече по темата за тази коварна болест. Според някои учени тя се е превърнала в истинска епидемия, която заедно се опитваме да преборим и контролираме.

Leave a Reply

Your email address will not be published.