Софиянци ще гледат изкуство на мястото на бившия мавзолей

Програма “Навън” на Столична община е част от стратегията “София – творческа столица”. Основната идея на програмата е представянето на произведения на изкуството на публични пространства в столицата. Едно от тези пространства е мястото на бившия мавзолей, където в момента е построена “Бронзовата къща” на Пламен Деянофф.

През следващата 2019 година програма “Навън” ще окаже финансова подкрепа на създаването и представянето на съвременни визуални изкуства. Бюджетът на “Навън” достига сумата от 100 000 лева, а през 2019 година ще бъдат подкрепени финансово два проекта, съобщава Столична община. Средствата са осигурени от програма “Култура” на общината.

Има и конкретни изисквания към всички проекти, разбира се. Те трябва да предлагат произведения с висока художествена стойност и иновативност. Търси се постигане на по-осезаемо разнообразие и динамика в културния живот на столицата. Всяко едно от предложенията ще преминава етап на творческа оценка. Важно е да се отбележи, че програма “Навън” няма да подкрепя произведения, които вече са познати по един или друг начин на столичани.

От Столична община добавят, че внесените проекти трябва да отговарят на всички изисквания съобразно Наредбата за именуване и преименуване на общински обекти, поставяне, преместване и премахване на паметници и художествени елементи на територията на общината.

Освен това, всеки един одобрен проект ще трябва да позволява свободен достъп, да бъде обезопасен и да не съдържа каквато и да е форма на реклама. Предложения за проекти за програма “Навън” ще се приемат от 1 октомври до 15 ноември 2018 година.

В момента на мястото на някогашния мавзолей е изложена “Бронзовата къща” на Пламен Деянофф – едно произведение, чиято художествена стойност предизвика някои полемики в обществото. “Бронзовата къща” бе поставена там през месец юни със закъснение от шест месеца от първоначалния план. Тя ще бъде премахната през декември. Между Столична община и Пламен Деянофф възникна известно напрежение, заради закъснялото поставяне на обекта и противоречиво интервю, което художникът даде за сайта на Кунстхале.

Leave a Reply

Your email address will not be published.