CopyVibes – имаш ли нужда от копирайтинг?

Срещаме се с младото семейство Станислава и Константин Симидчийски, за да си поговорим за копирайтинг и професионалните копирайтинг услуги, които те предлагат. Косьо и Стаси са основатели на агенция CopyVibes, но опитът им с писането датира с години назад във времето. Те са професионални журналисти, а през 2015 година основават медията за лайфстайл, култура и ентъртейнмънт Vibes.bg. 

Как обаче се стига до решението им да стартират собствен бизнес и как съвместяват личния с професионалния живот, решихме да попитаме самите тях.

Как решихте да стартирате семеен бизнес? Трудно ли е да работиш с половинката си и случва ли се да смесвате семейни и служебни отношения?

Константин: Решението идва в момент, когато осъзнаеш, че можеш да правиш повече и най-важното – да го правиш за себе си. Дълго време работихме за други хора и осъзнахме, че можем да накараме потенциала, таланта и енергията ни да работят за самите нас. Когато работиш за себе си, не гледаш на часовете работа като на неприятно задължение, а като на реализирани възможности.

Иначе дали е трудно, по-скоро не. По-трудно ми изглежда, когато двама души правят коренно различни неща и се опитват да намерят допирни точки помежду си. В този ред на мисли, ние сме късметлии да бъдем на една вълна.

Станислава: Агенцията се роди тогава, когато осъзнахме, че можем да пренесем дейността ни на едно ново, по-високо ниво. Вече имахме дългогодишен опит в медии, а допълнително правехме първи стъпки в копирайтинга. Когато започнахме да стъпваме по-уверено, усетихме, че е време да се позиционираме професионално на пазара и да създадем една от първите, ако не и първата, изцяло копирайтинг агенция у нас.

Що се отнася до втората част на въпроса: аз лично смятам, че имаме огромен късмет да споделяме една и съща професия. Разковничето е, че и двамата обичаме това, което правим, поради което проявяваме изключително разбиране един към друг, помагаме си непрекъснато и заедно израстваме и като семейство, и като бизнес партньори.

Вашата агенция е в сфера, която все още не е толкова популярна у нас, а именно копирайтинг. Не се ли притеснявахте да заложите на нещо непознато, вместо да играете на сигурно?

Станислава: Качественото онлайн съдържание е от изключителна важност за всеки бизнес и все повече собственици на такъв осъзнават, че не е добра идея да си го пишат сами. Работата е там, че не е достатъчно да опишеш това, което правиш. На първо място – текстът трябва да е грамотен. На второ – интересен, грабващ, лесно четим. На трето, но съвсем не последно: той трябва да е изготвен в подходящ за търсачките обем, да съдържа определени ключови думи, да е структуриран с подзаглавия и още, и още важни фактори, които да спомогнат за това въпросното съдържание да стигне до колкото се може повече потребители. А специалистите в тази сфера не са чак толкова много. Иронията е, че много хора смятат, че могат да пишат, но в действителност не са чак толкова тези, които наистина имат нужните знания и умения, за да го правят на професионално ниво.

Константин: Няма нищо несигурно, ако правиш нещо, в което си добър. Да си автомеханик например е доста популярно, но ако аз реша да го правя, би било бедствие. Иначе казано, в случая няма значение какво е популярно и какво не, стига да знаеш какво правиш.

В какво се изразява дейността ви?

Константин: Най-просто казано, в това да разбереш от какъв продукт има нужда клиентът, да отвориш компютъра си и да му го предоставиш. Без да отбиваш номера или да го правиш “набързо”, защото тук няма място за половинчата работа – или един текст е добър, или не е. Няма средно положение.

Станислава: Ние пишем текстове. На много езици. Изградили сме екип от професионалисти, които творят не само на почти основните български, английски, немски и руски, но също така на румънски, полски, испански и китайски. Можем да изготвим цялостно съдържание за уебсайт, да създаваме PR и блог статии, да извършваме SEO копирайтинг и не на последно място: да поддържаме всички видове социални мрежи с интересно и подходящо за дадената аудитория изцяло авторско съдържание.

А кои са клиентите, които имат нужда от професионален копирайтинг?

Станислава: Всеки бизнес, който присъства в интернет, трябва да облече дейността си в думи. И всеки, който иска да го направи професионално, може да бъде наш клиент.

CopyVibes

Станислава и Константин Симидчийски

Съвременните дигитални професии се развиват изключително бързо – как успявате да следите всички новости във вашата?

Станислава: С много четене на главно американски и английски качествени източници, от които тръгват всички иновации. Също така си партнираме с няколко SEO агенции, благодарение на които се развиваме сериозно в извършването на SEO копирайтинг, който е от изключително значение за оптимизирането на всеки сайт.

Кои са най-важните елементи за изграждане на въздействащ текст? А за текст, който работи за Google?

Константин: Структура, грамотност, игра с думите – съставките за въздействащ текст не са една или две, но за тези се сещам на прима виста. Иначе за Google, може ли някой да каже със сигурност какво точно иска Google (смее се)? Шегувам се. Има определени правила, свързани със SEO текста, които спазваме, разбира се. Това е важна част от работата.

Как подбирате копирайтърите, с които работите? Какви качества трябва да притежава един пишещ човек, за да бъде част от вашия екип?

Константин: Може да се каже, че Стаси е нашият титулярен HR, аз основно давам съвети и предложения. За мен е много важно, когато показваш уважение към един човек, той също да ти отвърне с такова. Ако това липсва, някъде там мостът на взаимоотношенията ни неизменно ще пропадне. Иначе от професионална гледна точка, там е ясно, че човекът трябва да е добър в работата си. Ние не правим компромиси.

Станислава: Двата елемента, с които стартираме при избора на копирайтър за екипа, са опитът и подходящото образование. След това звеното, което ги обединява, е комуникацията. За нас е важно да гледаме в една посока с хората, с които работим. Само тогава работният процес върви и гладко, и приятно.

Откъде идва името на вашата агенция?

Константин: Първият ни съвместен проект е медията за лайфстайл, култура и ентъртейнмънт Vibes.bg. Думата “vibes” до такава степен влезе в ежедневието ни, че за копирайтинг агенцията просто сложихме едно “copy” отпред.

Ако трябва да опишете копирайтинг агенция CopyVibes с 3 думи, кои ще бъдат те?

Станислава: Любов между редовете.

Константин: Без място (за) компромиси.

А ако трябва да опишете семейство Симидчийски с 3 думи, кои ще изберете?

Константин: Добре организиран хаос.

Станислава: Книга за джунглата.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *