България не иска да е автоморгата на Европа

“Не искаме България да бъде автоморгата на Европа”. Това с категоричен тон заяви министърът на околната среда и водите Нено Димов в ефира на “Нова телевизия”.  Той посочи, че правителството няма как да забрани вноса на стари автомобили у нас, но за сметка на това Западна Европа би могла да забрани износа на такива по посока нашата страна.

Димов подчерта, че в това си желание България вече среща подкрепата на други държави, сред които попадат Полша, Словакия, Литва, Латвия, Румъния и Унгария. По негови думи, Брюксел вече е поел ангажименти в тази посока, но решение се очаква най-рано през 2020 година.

Министър на околната среда и водите припомни, че старите коли са вторият най-силен замърсител на въздуха в България. Те отстъпват единствено на битовото отопление с твърдо гориво, което е лидер по ниво на замърсяване на околната среда.

Нено Димов коментира, че електроуредите, които не отговарят на екоизискванията, изобщо не би трябвало да стигат до пазарната мрежа. Той призна, че законът за забрана на търговия с некачествени брикети се е забавил, но още през следващата седмица се очаква да бъде приет от депутатите.

Министърът обясни, че домакинствата с остарели и опасни печки биха могли да се присъединят към газопреносната мрежа, ако в населеното им място съществува такава. Ако се стигне обаче до изграждане на нова инфраструктура за газификация и електрификация, това може да излезе много скъпо.

За пореден път Димов коментира и казуса със строителството на втори лифт в Банско, който раздели обществото на две и предизвика масови протести. Припомняме, че строежът на втори лифт бе спрян от съда на първа инстанция, след като плановете за това бяха обявени за противоречащи на закона.

Според министър Димов, по този начин България губи възможността да развива още повече ценен отрасъл като планинския туризъм. Той напомни, че хората в планинските райони са сред най-бедните у нас. Димов е на мнение, че трябва да се търси баланс между опазването на околната среда и развитието на модернизацията на държавата.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *