Отново протести в София, този път на таксиметровите шофьори. Водачите са недоволни най-вече заради ниските тарифи, на които превозват пътниците. Шофьорите са на мнение, че те не са били актуализирани с години. Освен това, водачите в жълто искат повече стоянки и забрана на останалите автомобили да спират на тях. Настоява се и за правото на такситата да карат в бус лентите, както и за оцветяването на седянките им в жълто, подобно на сините места за инвалиди.
Представителят на такситата Красимир Цветков заяви пред журналистите, че вече 7 години общината не изпълнява задължението си да актуализира цените на превоз на пътници. “В момента тарифите гравитират от 77 – 79 стотинки – дневна и към 90 стотинки – нощна. Има обаче фирми, които работят под тези стойности”, обясни Цветков.
Водачите вече са пресметнали ориентировъчни цени, на които биха искали да превозват пътници. От бранша настояват за поне 96 стотинки на километър през деня и 1,14 лева през нощта.
Те са на мнение, че правото на придвижване в бус лентите им се полага. Така те биха могли по-бързо да превозват клиентите си до крайната им дестинация. Съответно, това ще бъде по-добре и за самите клиенти. Те припомниха, че кисненето в задръствания повишава значително сметката на клиента.
Огромна част от таксиметровите услуги също са междуградски. Придвижването по бус лентите може да се окаже ключово за частни превози на пътници и трансфери от София до Банско например.
Представителите на бранша настояват седянките им не само да станат повече, но и да бъдат оцветени в жълто, за да бъдат по-лесно разпознаваеми.
От бранша обвиняват Столична община в липса на достатъчно диалог. Те заявиха, че настояват и за намаляване на плащаните от тях данъци, поне докато не им бъде осигурена “нормална среда за работа”.
Организатори на протеста са от Националния таксиметров синдикат. Водачите се събраха днес пред общината. Те потвърдиха, че се намират в контакт с колегите си от другите градове, които също били готови да излязат на протести. Столичните водачи заплашиха, че ако исканията им не бъдат чути, то тогава може да се стигне и до ситуация на общонароден протест.