Бивш шеф на КАТ: Държавата не гарантира за безопасността на пътищата

В държавната администрация има “пълен дефицит на кадри” и липса на компетентни органи по пътна безопасност. В същото време приоритет за страната е да се създават множество пътища, за чиято безопасност обаче никой не може да гарантира. Това заявява в интервю за в. “Сега” Богдан Милчев – бивш началник на КАТ-София и настоящ председател на управителния съвет на Институт за пътна безопасност.

Той допълва, че КАТ не разполага в екипа си с инженери, одитори по пътна безопасност и проектанти, които да реагират компетентно. Милчев смята, че неумението на държавата да осигури безопасност на пътя бива прикривано със статистика, според която има минимален спад на жертвите на пътя, но всъщност цялата истина е, че в столицата, където се инвестира най-много в пътища, ръстът е “нечуван” и цифрата е достигнала цели 37%.

Най-големият проблем обаче според бившия шеф на КАТ не е корупцията на пътя, чиято най-срещана форма се проявява като подкуп и на която всички ние сме ставали преки или косвени свидетели. Той твърди, че липсата на справедливост е най-голямото зло, с което трябва да се борим. И за пример дава липсата на санкциониране на шофьори, каращи в бус лентите. Тази липса, според него, дава повод на останалите участници в движението също да карат в забранените ленти или пък да шофират в нетрезво състояние, или пък да минават на червен светофар.

“Не е тайна за никого, че ръководството на МВР е неспособно към този момент да мотивира своите служители да работят по Закона за движение по пътищата”, заявява Милчев пред ежедневника. Една от причините за това е, че служителите на КАТ са получили сериозна демотивация за работа, когато през 2014 година се въвежда задължителното заснемане на проверките по пътя. Става ясно обаче, че достатъчно камери няма, както и липсват достатъчно служители, които да гледат записите. Всичко това води до сериозен спад на установените нарушения.

Leave a Reply

Your email address will not be published.