От Съюза на българските автомобилисти (СБА) излязоха със становище относно готвените промени в програмата за обучение на новите водачи. Припомняме, че в тях се предвижда часовете за теория да бъдат намалени, а тези за шофиране да бъдат увеличени на 42 часа. Също така, курсистите задължително трябва да шофират и във вечерно време, да карат по магистрала и в ситуация на натоварен трафик.
Малинка Бондаренко от СБА обаче е на мнение, че това няма да реши проблема с многото неподготвени шофьори, които се озовават на пътя. Тя смята, че за да се подобри качеството на новите водачи, изпитът за получаване на шофьорска книжка следва да бъде по-труден.
Малинка Бондаренко напомни, че и сега има възможност шофьорите, които се усещат като не достатъчно добре подготвени, да вземат допълнителни часове.
Не всички обаче са съгласни с мнението на СБА. Сред тях е Йонко Иванов от Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка. Йонко Иванов смята, че увеличението на часовете на пътя при курсистите е правилна мярка. Той смята, че всеки кандидат за книжка задължително трябва да получи умение да шофира на магистрала, по междуградски път и при ситуация на тежък трафик. Той е на мнение, че в момента курсистите получават подготовка за каране в градски условия, но им липсва подготовка за шофиране извън града. Той е на мнение, че курсистите “загиват по международните пътища, защото нямат умението дори да вземат завоя”.
Утре СБА ще бъде сред организациите, които ще протестират срещу готвените промени в програмата за обучение на новите шофьори. Сред протестиращите ще има и представители на автошколи, които също не са съгласни с промените. Протестът ще се проведе на площат “Александър Батенберг” и ще стартира в 12 часа. Ще се проведе автошествие до министерствата на транспорта и образованието, където ще бъдат проведени и срещи с министрите. Именно тези две министерства стоят зад предложените промени в програмата.