На столицата е нужна нова линия на трамвая, която да обслужва “Студентски град”. Това мнение застъпи Гергин Борисов от сдружението “Спаси София”.
Борисов смята, че в последните години населението на “Студентски град” се е увеличило значително, за което свидетелства и появата на все повече нови жилищни кооперации в квартала. Това от своя страна води и до увеличен пътникопокот в комплекса.
И докато строежите на нови и нови жилищни сгради в “Студентски град” продължават, нищо не се предприема относно оптимизацията на транспорта, смята Гергин Борисов от “Спаси София”. Той отбеляза, че основната автобусна линия в квартала 280 все по-трудно поема потока от пътници, опитващи се да стигнат до метростанция “Г.М. Димитров”. Гергин Борисов отбеляза като друг проблем и видната амортизация на автобусите, които се използват по съответните линии в комплекса. Те са в силен разрез с представите за транспорт в една европейска столица, отбеляза Борисов.
Според Гергин Борисов е важно да установим, че “Студентски град” вече не е просто място за студентите, а изцяло нов жилищен квартал. Хората там обаче нямат достатъчно добър транспорт, нито редовна връзка с центъра на града.
Борисов е на мнение, че Столична община не е успяла да защити проект за разширение на трамвайната мрежа, целящо да докара трамваите и до “Студентски град”.
За да потвърди своето становище, Гергин Борисов представи и данни от проведено демографско проучване, според което до няколко години “Студентски град” ще бъде третият по население квартал на София след “Люлин” и “Младост”. Той изрази мнение, че метрото отдавна е трябвало да бъде отворено за разширение в посока “Малинова долина” и района на Симеоновския лифт. Той смята, че в следващите 50 години “Студентски град” няма да има остра нужда от метро, но задължително транспортът трябва да се оптимизира с пускането на нова трамвайна линия.
От “Спаси София” продължават и да настояват, че нощният транспорт в София следва да бъде оптимизиран, а не разреждан, каквито са плановете на Общината.